بخش"پوستر" به جشنواره‌های سینمای جوان اضافه شد


در آستانه برگزاری جشنواره منطقه‌ای بم،سه بخش «عکس»،«فیلمنامه» و«پوستر» به جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان افزوده شد.
نشست مطبوعاتی، رادیویی و تلویزیونی هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بم امروز در سالن کنفرانس انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد.
بنا بر این گزارش،در این نشست ناصر باکیده (مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران) و علی گنج کریمی (معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و نماینده دبیر جشنواره) حضور داشتند.
در ابتدای این نشست،یزدان عشیری (روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران) به بیان جزئیاتی از جشنواره منطقه‌ای پرداخت و افزود: هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان،منطقه یک از 25 تا 28 ماه جاری در شهربم برگزار می‌شود.
وی افزود: شهاب‌الدین عادل،‌طهماسب صلح‌جو، فریدون حسن‌پور، علیرضا سعادت‌نیا، مهدی عبدالهی داوری بخش فیلم- آیدین آغداشلو، سید محمود محمودی و سید حسن سلطانی هیات داوری بخش پوستر و علی‌اکبر قاضی‌نظام، محمدجعفر یوسفیان و رامتین شهبازی داوری بخش فیلم‌نامه، امیر علی جوادیان، محمد ستاری و جواد پورصمد داوری بخش عکس‌های جشنواره منطقه‌ای بم را برعهده خواهند داشت.
وی درباره دیگر جشنواره‌های منطقه‌ای این انجمن در سال جاری گفت: انجمن به عنوان آموزش و پرورش ملی سینما و برگزارکننده جشنواره فیلم کوتاه در استانها،در سال جاری با برگزاری سه جشنواره منطقه‌ای که در بم شروع و در خراسان شمالی ادامه می‌یابد در شهر دزفول به پایان خواهد رساند.
باکیده به مقایسه جشنواره‌های‌ منطقه‌ای در دو سال گذشته پرداخت و افزود: انجمن سعی دارد تا ابعاد فضاهای فرهنگی را تعمیم و گسترش دهد، لذا از تفاوت‌هایی که جشنواره‌های منطقه‌ای کنونی و بخصوص بم نسبت به دوران گذشته دارد، اضافه شدن سه بخش به بخش‌های آن است.
وی خبر از افزودن سه بخش عکس،فیلمنامه و پوستر به جشنواره‌های منطقه‌ای این انجمن داد.
باکیده گفت:در بخش فیلمنامه ،بخش اقتباس از متون کهن پیش بینی شد و مورد استقبال نیز فیلمسازان قرار گرفت.از طرفی مشکل عدم عرضه و نبود چرخه اقتصادی برای فیلم کوتاه،ایجاب نمود که به امر تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی توجه شود،لذا بخش پوستر فیلم نیز به جشنواره اضافه شد.
جشنواره‌ها شامل 4 بخش فیلم، فیلمنامه، عکس و پوستر است، گسترش فضاهای آموزشی و فرهنگی نکاتی است که برای ما مهم است، جلساتی در آسیب‌شناسی فیلم کوتاه،‌بررسی فیلمنامه‌ فیلم کوتاه در حوزه‌ فیلمنامه‌نویسی در حوزه فیلم کوتاه ورک شاپ داریم.
باکیده اضافه کرد: سیاست سال گذشته انجمن احیای جشنواره‌های منطقه و درک ضرورت‌ها و نیازهای استانها و شهرستان‌ها بود که خوشبختانه، این جریان شکل و قوام پیدا کرد و امسال به ارتقاء و تقویت ساختار جشنواره توجه نشان دادیم و اضافه شدن بخش‌های عکس، فیلمنامه و پوستر فیلم به جشنواره‌های منطقه‌ای در همین راستا صورت گرفت.
در ادامه این نشست ،عشیری اطلاعات آماری آثار متقاضی و شرکت‌کننده را اعلام کرد: برای بخش‌های مختلف بیش از 915 اثر به دبیرخانه رسید که از این میان 20 اثر در بخش فیلم‌نامه، 31 اثر در بخش عکس و 7 اثر در بخش پوستر و 57 اثر در بخش فیلم به جشنواره راه یافتند گفت: در جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بم بیش از یکصد و ده میلیون ریال جایزه به برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره اهدا خواهد شد.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن